Programy kulturalne w stacjach komercyjnych

Każda działalność telewizyjna ma swoją specyfikę. Inną ma telewizja publiczna, która ma do spełnienia zapisaną w ustawie misję, a zupełnie inną ma telewizja komercyjna, która nie ma tego typu ograniczeń i w swoim działaniu kieruje się tylko jednym głównym celem, tak jak wszystkie przedsiębiorstwa na świecie – zarobić jak najwięcej. To niby drobna sprawa, a robi ogromną różnicę. Dzieje się tak, bo kultura i sztuka taka, jaką możemy stosunkowo często spotkać w państwowej telewizji publicznej, jest niestety rzadkością w stacjach komercyjnych. Nie są to bowiem dziedziny, które cieszą się w społeczeństwie duża popularnością, co przekłada się bezpośrednio na oglądalność programów, co z kolei jest związane z liczbą reklamodawców wokół danego wydarzenia. A im mniej ich jest, tym wpływy mniejsze, co nie jest na rękę managerom i właścicielom. Dlatego stawiają oni zdecydowanie na inne formy rozrywki, takie jak muzyka, film, teleturnieje, programy reporterskie o zabarwieniu sensacyjnym itp. Są to tematy, które w różnym czasie cieszą się różnym zainteresowaniem, ale generalnie przyciągają przed ekrany bardzo wielu widzów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *