BRAK PERSPEKTYWY

Brakuje nam jako narodowi perspektywy historycznej; skłonni jesteśmy polegać na naszej młodzieży i na przyszłości. Wciąż od nowa musimy decydować, jaką wiedzę dobrać i jak ją zorganizować. Trzeba umieć odrzucić to, co stare i bez związku, ale porządkować, utrzymywać równowagę, integrować z nową adekwatną wiedzą i w końcu ująć ją w materiał na­uczania. Gdy modyfikujemy i unowocześniamy program, nie wolno nam usunąć z niego przedmiotów, które przeszły próbę czasu, takich jak literatura, historia, a na­wet edukację muzyczną i plastyczną gdyż musimy brać pod uwagę grupy nacisku i grupy interesów. Społeczeństwo wyznacza szkołom pewne funkcje i ideały; trzeba nauczyć się uwzględniać je, kiedy dobieramy wiedzę i dajemy pierwszeństwo ja­kimś przedmiotom nauczania. To trudne zadania. Programiści powinni pomoć nau­czycielom podejmować decyzje w klimacie zmian.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *