DOBRA TEORIA

Dobra teoria jest praktycznie użyteczna. Wiedza powinna rozwijać tożsamość ucznia, świadomość i poczucie własnej integralności. Uczenie się poznawcze, bez uwzględnienia osobistego, emocjonalne­go, a nawet duchowego stanu jednostki to tylko połowa zadania. Wiedza ma kształ­tować uczucia ucznia i integrować jego osobowość. Powinna pomóc mu w dobrych stosunkach z innymi i radzeniu z sobą, osiągnięciu zadowolenia z innych ludzi i z siebie. Jednostki nieszczęśliwe lub żyjące w napięciu nie są w stanie skorzystać jak należy z własnych umiejętności poznawczych.Wedza powinna być ujęta w rozmaite formy i zawierać różne metody uczenia się. Uczyć się i prowadzić dociekania można na różne sposoby. Co sprawdza się w przypadku jednego ucznia, niekoniecznie odpowiada innym, różne są bowiem style uczenia się i różne wzorce myślenia (zależne po części od płci, przynależności klasowej, kultury i inteligencji).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *