EKSPLOZJA INFORMACJI

Każdy postęp w obrębie jakiejś dyscypliny mo­że doprowadzić do wydzielenia się subdyscypliny. W naukach pedagogicznych też można doszukać się sygnałów rozrastania się poszczególnych pól badawczych, w tym teorii programu i dydaktyki; powstały nowe specjalności i specjalizacje za­wodowe, nowe pisma i tematy konferencji. Ten niewiarygodnie wielki zalew nowej wiedzy może nas pochłonąć, jeżeli nie znajdziemy sposobu, jak się uporać z całym tym bogactwem; nowa wiedza musi wciąż dopływać do programów i wypierać z nich mniej ważny materiał. Alvin Toffler utrzymuje, że należy uczyć wiedzy po­wiązanej z przyszłością: „Nie wolno włączać do obowiązkowych programów nicze­go, co nie znajduje mocnego uzasadnienia w przyszłości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *