ETAPY FORMOWANIA TEORII

Kłopoty zaczynają się, kiedy przyj­dzie zastosować teorię. Zawsze bowiem abstrakcyjne idee, które wydają się sensowne na papierze, mogą nie przejść praktycznej próby w realnej sytuacji. Ludź­mi niełatwo manipulować i niełatwo ich kontrolować, stąd teorie pedagogiczne nie sprawdzają się w życiu. Jedna z najważniejszych zasad konstruowania teorii mówi, że użyte terminy muszą być jednoznaczne. Według Beauchampa uzgodnienie znaczenia terminów jest w pracy teretyków niezbędne. Użyte terminy i wskazane przez nie pojęcia są cegłami, z których buduje się teorię: słowa mają mieć określone znaczenie, a termi­ny – używane w tym samym znaczeniu przez cały czas.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *