KAŻDA DZIEDZINA NAUKOWA

Niewielu tylko programistów zaprzeczy znaczeniu teorii, definiująjąjednak roz­maicie. Może z tego właśnie powodu zdaniem praktyków wartość teorii jest ograni­czona. Dziedzina programu szkolnego dostarcza wielu problemów teoretycznych, ale wciąż znajdujemy się w początkowym okresie budowania teorii programu, i – jak to w takim okresie rozpoznawania pola bywa – teorety cy programu wiele dyskutują Eli­zabeth Maccia posunęła się nawet do stwierdzenia, że dyskutowanie o teorii jest budowaniem teorii. Teoretyzuje się dużo, chociaż nikt nie sądzi, że dziedzina programu jest już w pełni dojrzała, a wokół teorii panuje zgoda’. Konstruktorzy programów nie potrafią uzgodnić, jaki program jest dobry, a teoretycy -jaka będzie dobra teoria pro­gramu szkolnego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *