KONCENTRACJA NA CZYNNIKACH

Z kolei skoncentrowanie się na czynnikach politycznych i społecznych kieruje teorię dydaktyczną na badanie i ustalanie zachowań koniecznych, by uczniowie uzyskali świadomość polityczną i społeczną.Bennett i Desforges powiadają, że znajdujemy się obecnie w fazie poszukiwania teorii dydaktycznej, że odchodzimy od psychologii jako podstawy wyjaśniania i wyznaczania działań nauczycielskich. „Z psychologii nie płynie nic dobrego”. Badania psychologiczne owocują kolejnymi pozycjami na temat uczenia się, ale dla nauczania pożytku z nich nie ma prawie wcale. Jednym z powodów jest osadzenie większości badań w sytuacjach laboratoryjnych, gwarantujących zachowanie kon­troli nad zmiennymi. Wyniki tego rodzaju prac trudno przenieść do klasy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *