NA SZCZEBLU SZKOŁY

Wiele z tego, co trzeba zrobić reformując oświatę, musi być dokonane na szcze­blu szkoły. Bez względu na to, jak szerokie i wielowymiarowe są problemy, ile z nich płynie zadań dla rządu i gospodarki, ostateczne rozwiązanie znajdują w szko­le. Zarządzenie zmiany, uprawomocnienie jej, a nawet przekonanie do niej to nie to samo, co jej dokonywanie. Dzięki analizie wcześniejszych prób udoskonalenia szkolnictwa znacznie lepiej zdajemy sobie sprawę, co przedsięwziąć, żeby wysiłki reformatorskie znacząco i trwale wpłynęły na szkoły. Oto jak Omstein i Levine wi­dzą nauki wyciągnięte z dotychczasowych prób reformowania oświaty: Problemy z adaptacją. Reforma i innowacje mogą w małym tylko zakresie (albo wcale) wpłynąć na uczniów, ponieważ pojawiają się liczne problemy utru­dniające praktyczną realizację.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *