NAJBARDZIEJ ZNAMIENNA DLA KRAKOWA POSTAĆ

Jednak nie on stał się w końcu dla Krakowa postacią najbardziej znamienną, lecz Juliusz Pfeif­fer, w kierowaniu zespołem tak wytrwały, że ustępo­wał jedynie Chełchowskiemu, w pozostałych latach zawsze na stanowisku reżysera, dyrektora, a nawet antreprenera aż po rok 1863. Typ, zdaje się, depresyjno-maniakalny — nie mógł żyć bez teatru; próbę oderwania od sceny przypłacił chorobą. Największej satysfakcji doznawał, gdy mógł wy­stąpić w roli Napoleona, pieszo albo na koniu (przy czym rodzaj sztuki był mu dość obojętny). W 1856 wyprawił się z zespołem krakowskim do Wiednia i nawet tam, ku niemałemu zdumieniu publiczności, ukazał się na scenie jako cesarz Francuzów. Czyni to oczywiście sympatyczną tę figurkę, ale każe z rezerwą oceniać Pfeiffera jako dyplomatę. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *