NORMY GRUPOWE I IDEAŁY

Normy grupowe i ideały organizacii rozprzestrzeniają się, by ukształtować osobowość i zachowanie członków szkolnej społeczności. Hoy i Miskel tak opisują ten proces:Szkoła to system interakcji społecznych; jest zorganizowaną całością złożoną z połączonych inte­rakcjami osobowości i organicznych powiązań. Charakteryzuje ją wzajemna zależność części składo­wych, ściśle określony zbiór ludzi, odgraniczenie od otoczenia, złożona sieć społecznych więzi i własna, jej tylko właściwa kultura”.W rezultacie zbiór instytucjonalnych norm i wzorów zachowania kieruje inte­rakcjami nauczycieli i uczniów, programistów i resztą ciała pedagogicznego. Mówi się wtedy o wewnętrznym charakterze, rzeczywistości instytucjonalnej, wzorcach kulturowych, które opisują społeczny charakter szkoły i przebiegających w niej interakcji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *