OBJĘCIE PROGRAMEM

Program może obejmować całą szkołę, a nawet wychodzić poza szkolne mury, proces dydaktyczny zaś jest umiejscowiony wyłącznie w klasie (audytorium, na boisku itp.). W takim razie program dotyka pytania „co?”, które – naszym zdaniem – potrzebne jest uczniom i społeczeństwu. Odpowiedź na to pytanie opiera się głównie na przesłankach filozoficznych i społecznych. Proces dydaktyczny dotyczy pytania Jak?” – jak ludzie ucząsię. Opiera się więc na pods tawach psychologicznych, obejmuje stronę metodyczną nauczania, materiały dydaktyczne i oprzyrządowanie. Decyzje dotyczące programu wpływają na proces dydaktyczny, decyzje dotyczące procesu zmieniająprogram; cykl ten powtarza się wielokrotnie.W zależności od przyjętych poglądów filozoficznych i psychologicznych przyj­muje się, że proces i program są rozdzielone albo że są połączone.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *