OBRAZEK OBYCZAJOWY

Warto sobie zapamiętać i ten szczegół, gdyż wiele tłumaczy z dalszego rozwoju wypadków. Po Komedii wysokiej, która pozostała gatunkiem dominującym w Warszawie aż po schyłek stule­cia, powinniśmy jeszcze wspomnieć obrazek oby­czajowy, przyjmowany z wielkim zainteresowaniem we wszystkich teatrach polskich. (Najsławniejszy autor: Władysław Ludwik Anczyc.) Był i to gatunek żywy, choć trzeba podkreślić, że w Warszawie połowę żywotności — lub więcej — zawdzięczał inwencji aktorów. Ludwik Panczykowski specjali­zował się nawet w tym gatunku, powszechnie po­dziwiany za swoje portreciki chłopów, oficjalistów, rzemieślników, w tekście nieraz ledwie naszkico­wanych, na scenie zadziwiających siłą i trafnością wyrazu. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *