OPANOWANIE TREŚCI

Uczeń opanowuje treść zaczyna pojmować wiedzę jako efekt pracy wspólnoty uczonych. Skuteczny pro­ces dydaktyczny uświadamia uczniom, jak w działaniach ludzi przejawia się ich światopogląd i jak się go broni oraz jak poznaje się świat.Zwolennicy poglądu, że proces dydaktyczny ma na celu zachęcić uczniów do interpretowania materiału nauczania, zapewne przystaliby chętnie na metaforę „konwersacji” albo „dialogu” jako wyjaśnienia, na czym polega odpowiedni proces dydaktyczny (Wróciliśmy do Sokratesa!) Sposób prowadzenia rozmowy, symbole, których używamy, gestykulacja zależą od kultury lub społeczności, do której nale­żymy Rozmowa to sytuacja z rodzaju daję-biorę. W takim razie nauczyciel i uczeń powinni prowadzić rozmowę; nie może być tak, żeby nauczyciel przemawiał do uczniów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *