ORGANIZOWANIE WIEDZY

Wszystkie te określenia można potraktować jako synonimy, które wskazują że zasadą organizacji jest podział przedmiotowy (w przeciwień­stwie do podziału związanego z właściwościami dziecka – pajdocentrycznego) i podejście poznawcze (w przeciwieństwie do behawioiystycznego i humanistycz­nego). Ruggiero i Zais uważają że ten sposób organizacji wiedzy (informacji, po­jęć, kategorii, zasad) składającej się na przedmioty szkolne, czyli struktury przedmiotu, opiera się na logice i myśleniu racjonalnym. Przyjmuje się, że połą­czenie informacji, pojęć itp. tworzy pewną zweryfikowaną całość – rezultat starań o określone praktyczne, społeczne i pedagogiczne efekty. W rezultacie jednak otrzymuje się przedmiotowe przegródki.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *