PODSTAWOWE PRZESŁANKI

Podstawowe przesłanki poglądów Girouxa biorą się z teorii krytycznej, wszyst­kim jednak przyda się świadomość, że praca pedagogiczna ma służyć – jak powie­dział Giroux – rozwojowi krytycznych władz umysłowych młodzieży. W dodatku uczniom należy uświadomić, że sami też ponoszą odpowiedzialność za rozwijanie własnych możliwości myślenia krytycznego i refleksji krytycznej. Tego rodzaju po­glądy rzeczywiście znajdują się raczej pod wpływem orientacji filozoficznych niż teorii psychologicznych .Programiści – teoretycy i praktycy – zorientowali się wreszcie, że jeśli chcą, aby program nauczany stał się programem nauczonym, muszą przynajmniej przyjąć do wiadomości, jeśli nie uznać w pełni, że istnieje dziedzina nadzoru pedagogicznego powiązana z dziedziną programu. Chodzi o to, że kiedy program jest już gotowy, trzeba się przyjrzeć, co dzieje się z nim dalej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *