PODZIAŁ NA KONTRASTUJĄCE PLAMY BARW

Co najmniej od lat osiemdziesiątych znany był Bogusławskiemu podział na kontrastujące plamy barw, a co najmniej od lat dziewięćdziesiątych dzieliło się tak już całe grupy postaci, np. na błękitno-żółtą i zielono-czerwoną w Axurze.Znamy wygląd ośmiu aktorów w kostiumach projekto­wanych przez Smuglewicza do tej opery: cztery z pich utrzymano w pierwszej, resztę w drugiej tonacji. Inne przedstawienia nie są tak dobrze udokumentowane, domyślamy się jednak, że chodzi o zasadę stosowaną szeroko. Upodobaniom do wy­razistości zawsze towarzyszy u Bogusławskiego pewna celowość i przejrzystość kompozycji. Był to również teatr kunsztowny, jak przystało na twór XVIII wieku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *