PRZEDMIOT AMBICJI

Reżyseria o takim zakresie zajmowała wiele miejsca w działalności Bogusławskiego. Miał on zawsze w repertuarze garść tragedii, wiele komedii i wodewilów, jednak głównym przedmiotem jego ambicji bywały wielkie opery i dramy. Dekoracje do nich malowali liczni artyści : Innocento Maraino i Antoni Smuglewicz (obaj już przed 1794 w War­szawie, potem we Lwowie, Smuglewicz także po powrocie do Warszawy, do 1804). A dalej: Jan Bogumił Plersch w latach 1806-1809, Antonio Scotti od 1803. W 1796 we Lwowie Bogusławski skaptował sobie na kierownika muzycznego Józefa Elsnera, dyrygenta zatrudnionego wówczas w te­atrze niemieckim. Od 1810 pomagał Elsnerowi Ka­rol Kurpiński. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *