ROLA DYREKTORA SZKOŁY

Stosowalność. Sukces reformy zależy także od tego, czy nauczyciele uznają, że dadzą sobie radę z wprowadzeniem zmian. Innowacja przyjmie się lepiej, jeżeli współgra ze społecznym otoczeniem, w jakim znajdują się jej odbiorcy, i jeśli za­pewni się kontakt z osobami, które nie rozumieją jeszcze jej założeń lub nie zgadza­ją się z nimi.Rola dyrektora szkoły. Wprowadzenie znaczących zmian wymaga dostoso­wania do nich wielu rozwiązań organizacyjnych, w tym planu lekcji, metod naucza­nia i materiałów dydaktycznych, a także mechanizmów decyzyjnych. Od dyrektora szkoły zależy więc bardzo wiele. W dodatku warunkiem koniecznym jest, żeby ka­dra pedagogiczna szkoły dzieliła przekonanie, że planowane zmiany są możliwe do wprowadzenia i konieczne w celu poprawienia pracy szkoły; jeśli byłoby inaczej, nikt nie potraktuje poważnie propozycji wymagających znaczącej zmiany w do­tychczasowej praktyce.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *