ROLE I RÓŻNICE

Niewątpliwie role i różnice związane z płcią w szkole są przy­najmniej po części związane z oczekiwaniami, jakie od najwcześniejszych lat życia kształtują poczucie tożsamości dziecka.Dodatkowe światło na podniesiony przez Sexton problem rzucają badania bio­chemiczne, według których wskutek różnic hormonalnych chłopcy są bardziej od dziewcząt aktywni niemal od chwili urodzenia. Sytuacja chłopców jest wyraźnie gorsza w szkole podstawowej, gdyż próbują uczyć się czynnie, manipulując otocze­niem, czego w szkole się zabrania, podczas gdy dziewczynki skłonne są raczej uczyć się poprzez komunikowanie werbalne, do czego szkoła zachęca. Jeden z ba­daczy tak podsumowuje wyniki wielu badań: „Najpóźniej w wieku pięciu, sześciu lat od wszystkich dzieci w klasie oczekuje się, żeby zachowywały się jak dziew­czynki.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *