RÓŻNORODNOŚĆ ZDOLNOŚCI

Co więcej, poszerzyć trzeba pojęcie alfabetyzacji tak, żeby prócz alfabetyzacji funkcjonalnej zawierała ona kulturalną naukową informatyczną technologiczną elektr oniczną i badawczą poświęcić różnorodności wynikającej ze zdolności, stylu uczenia się, płci i kultury. Chociaż liczba uczniów zagrożonych będzie się znacznie powiększać i chociaż nie wolno zapominać o ich problemach, to pamiętać też trzeba o uczniach zdolnych i utalentowanych, gdyż to oni najpewniej utworzą kiedyś społeczną elitę. Trzeba wziąć pod uwagę i to, że więcej jest: 1) wielkich i obojętnych instytucji, które wywierają wpływ na wszystkich, w tym na uczniów; 2) pracujących matek i dzieci z kluczami na szyi; 3) dzieci żyjących według ścisłego programu i w ogrom­nym stresie z winy rodziców, którzy pragną wychować zwycięzców – od noblistów po mistrzów tenisa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *