TEORIE Z POŁOWY WIEKU

Wcześniejsze rozważania o programie nie były jeszcze same w sobie teorią. O teorii zaczęto mówić w latach czterdziestych, co nie doprawdziło jednak do jej zarysowania. Ktoś mógłby powiedzieć, że teorią programu zajął się Tyler, przedsta­wiając główne zasady konstrukcji programu i nauczania. Mimo że podszedł do sprawy teoretycznie, to bardziej zajął się kreowaniem programu niż jego ogólną te­orią. Do rozwoju teorii programu przyczynił się natomiast Beauchamp swoją książką Curriculum theory (Teoria programu) z 1950 roku. Książka miała cztery wydania, nie doprowadziła jednak do sformułowania żadnej powszechnie uznanej teorii. Oto trzy z ważniejszych teorii powstałych w tamtych latach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *