TRZY POZIOMY

Poziom przedkonwencjonalny. Dzieci nie mają jeszcze poczucia zła i dobra. Na poziomie tym znajdują się dzieci, (1) które postępują tak, jak się im mówi w obawie przed karą oraz (2) które zdają sobie sprawę, że za pewne zachowania mogą zostać nagrodzone.Poziom konwencjonalny. Dzieci obchodzi, co inni mówią o nich. W rezulta­cie kierunek ich zachowaniu w dużym stopniu nadają inne osoby. Są to dzieci (3) poszukujące aprobaty rodzicielskiej za to, że są „grzeczne” i (4) które zaczynają myśleć kategoriami reguł. Poziom postkonwencjonalny. Moralność dziecka opiera się na tym, co sądzą inni ludzie lub co samo dziecko uznaje za regułę. I tu znajdziemy dwie kategorie dzieci: (5) zdolne do ujmowania moralności w kategorii obowiązków wynikających z umowy i demokratycznie przyjętych praw oraz (6) kierujące się indywidualnie przyjętymi zasadami, czyli sumieniem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *