WEDŁUG PROGRAMU

Co więcej, wpaja się je według wy­rafinowanego programu i wybiórczego wzmacniania. Na przykład chłopców w przed­szkolu wyśmiewa się, jeśli sięgną po lalkę, a od dziewcząt oczekuje się „kobiecości”.Początkowo dzieci, niezależnie od płci, identyfikują się z matką chłopcy jednak muszą odstąpić od początkowej identyfikacji, by wypracować identyfikację z wła­sną płcią. Tymczasem w wielu rodzinach dziewczęta widzą model-matkę przez ca­ły dzień, podczas gdy chłopcy widzą ojca na krótko. Co więcej, ojcowie uczestniczą w zajęciach tradycyjnie przypisanych do roli kobiety (np. myją naczynia i robią za­kupy), więc chłopcy muszą określić rolę męską na podstawie stereotypów, które podtyka im społeczeństwo poprzez system nagród i wzmocnień.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *