ZAINTERESOWANIE DLA PARYSKICH TRYUMFATORÓW

W Warszawie przejawiło się to dość wcześnie w zainteresowaniu dla paryskich tryumfatorów: Scribe’a, Ponsarda (Honor i pieniądze, 1854), Emila Augier {Zięć pana Poirier, 1856). Także w uznaniu dla Korzeniowskiego, który z właściwą sobie łatwością odchodził od Romantyzmu i po­święcał się twórczości komediowej w najnowszym guście. Jest to z pewnością fakt wymowny, że .Zemsta Fredry została w Warszawie wystawiona dopiero po przyjeździe Rychtera, sławnego Cześnika, w 11 lat po swojej lwowskiej premierze, podczas gdy Panna mężatka Korzeniowskiego tu właśnie miała pierwszą inscenizację (z pamiętną rolą Halpertb- wej, być może szczytowym punktem jej aktorstwa, 1844). 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *