ZDOLNI UCZNIOWIE

Drugi z priorytetów – kształcenie uczniów zdolnych intelektualnie – zarysował się z całą siłąjako reakcja na wystrzelenie przez Związek Radziecki pierwszego Sputni­ka. Siłą rzeczy towarzyszyły temu żądania zmian w nauczaniu wszystkich uczniów, zwłaszcza postawienia przed szkołami jako ważnego zadania realizacji programów podkreślających znaczenie tradycyjnej, „akademickiej” treści pogrupowanej na przedmioty szkolne według dyscyplin naukowych. Z tych przedmiotów najważniej­sze miały być te najmocniej powiązane z postępem naukowo-technicznym.W latach sześćdziesiątych dało o sobie znać sumienie społeczne Ameryki i lęk przed rosnącą liczebnie warstwą ludzi nieprzystosowanych. Wskazano wówczas szkołom zadanie przystosowania do życia młodzieży ze środowisk upośledzonych, głównie ekonomicznie. Specjalne programy nauczania i organizacja szkół miały w tym pomóc.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *