ZMIANY W SPOŁECZEŃSTWACH

Zmia­ny w społeczeństwach zachodnich i przyrost wiedzy są rezultatem dążeń, by zrozu­mieć, poddać kontroli i zmieniać środowisko fizyczne i społeczne. Dla dzieci i młodzieży szkoła jest głównym źródłem wiedzy; wybiera z wiedzy to, co jest zgodne z ustanowionymi przez społeczeństwo funkcjami szkoły, wskazuje, co w wiedzy jest ważne, i decyduje, co wybrać z niej w celu nauczania.Od pół wieku wielu pedagogów zwraca uwagę na eksplozję wiedzy. Mniej wię­cej co 15 lat nasza wiedza ulega podwojeniu, co każe uważnie przyglądać się pro­gramom, przewartościowywać je i poprawiać. 95% uczonych wszystkich czasów żyje współcześnie.Wyliczenie, że wiedza przyrasta w postępie geometrycznym, przyćmione jest przez fakt, że na wielu polach, zwłaszcza w naukach przyrodniczych i technicznych mamy do czynienia bardziej z powstawaniem nowych gałęzi lub specjalności niż ze zwykłym dodawaniem wiadomości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *